Statisztika

A home staging módszereit alkalmazva amerikai statisztikák szerint a lakások 5-10%-kal drágábban kerülnek eladásra, és nem utolsó szempont az sem, hogy az eladási idő akár a felére is csökkenhet, mint enélkül. Legjobb, ha már a meghirdetésnél ennek a módszernek a szabályait követjük, majd tovább javítjuk esélyeinket azzal, hogy ügyesen állítjuk porondra eladandó otthonunkat. Apró és egyszerű praktikák ezek, de nagyon hatásosak!

Hirdetés

A hirdetések megfogalmazásánál nagyon fontos, hogy felkeltsük az érdeklődők figyelmét a lakás iránt. Magyarországon jellemző például az, hogy az emberek nem szeretnek közvetítőn keresztül lakáshoz jutni, sokkal jobban kedvelik, ha a tulajdonostól vásárolhatnak. Ezért a hirdetés szövegében feltétlenül szerepeljen, akár kiemelve is, hogy „tulajdonostól eladó”. Nem kellenek viszont a túl dagályos jelzők, azok ugyanis könnyen riasztóak lehetnek.

Home staging tippek

Nézőpont váltás

Hiába élünk az eladandó lakásban már évtizedek óta, eladáskor törekedjünk arra, hogy most inkább a vevők szemével nézzük azt. Lehet például, hogy nekünk sok tárgy szép emléket idéz, de ha érdeklődők jönnek, ezeket inkább pakoljuk el. Nekik ezek csak felesleges lomok, ráadásul a teret is kisebbítik.

Kérjük meg ismerőseinket (lehetőleg olyat, aki még nem vagy csak ritkán járt nálunk), hogy mondja el, mi tetszik a lakásban és mi nem, és fogadjuk meg tanácsokat.

Adminisztráció, adatok

Készüljünk fel a lakással kapcsolatos adatokból. Ne adjunk téves választ a leendő vevő egyetlen kérdésére sem, mert akkor könnyen hiteltelenné válunk a szemében, mivel azt az érzetet keltjük,mintha takargatnivalónk lenne. Kérjük ki a Földhivataltól a lakás tulajdoni lapját, hogy igazolhassuk a tulajdoni viszonyt, majd ellenőrizzük a lakás összes adatát, a négyzetmétertől a felújítások dátumáig. A házban végzett felújítások adatait is szerezzük be.

Home staging Trópusifa burkolat konyhába

Fenntartás

Ha eddig nem rendeztük a kifizetett vagy kifizetésre váró csekkeket vagy más rezsiszámlákat, akkor azt most tegyük meg. A legjobb, ha minél hosszabb időre visszamenőlegesen fel tudjuk mutatni a villany-, gáz- vagy közös költség számláinkat. Ezzel nem csak pontos összeget tudunk mondani a vevőnek a lakás havi fenntartási díjaival kapcsolatban, de megbízhatóbbnak is tűnünk a szemében, aki valószínűleg a lakásra is ennyire figyelt, mint a számlákra.

Külső fotók

Sok érdeklődő kizárólag a fényképes hirdetéseket nézi meg, ezért mindig így hirdessünk. Legalább egy fotó mutassa a homlokzatot, vagyis hogy kívülről milyen állapotban van a ház. Ha van terasz vagy erkély, akkor jó, ha az is látszódik a homlokzati fotón. A teraszról nyíló látványt is mutassuk meg. A teraszt napfényben fényképezzük, tegyük ki a napozóágyat és egy dohányzóasztal, mintha azok csak a következő tulajdonosukra várnának.

Home staging tippek hálószoba

Belső fotók

A belső fotóknál figyeljünk oda, hogy a nyílászárók is látszódjanak. Belső fotózás előtt mindig pakoljunk el és takarítsunk fel, fotózás alatt pedig kapcsoljunk villanyt, így nagyobbnak és világosabbnak látszik majd a fotózott helység. Ha a lakás belső tereit fotózzuk, akkor tényleg a teret fényképezzük, ne a bútorokat. A vevő nem a tévénket szeretné látni különböző nézőpontokból, hanem azt, hogy mekkora a nappali, elég napos e, illetve hogy mi minden fér el benne.

Home staging tippek fürdőszoba

Home staging gyerekszoba

Alaprajz

Nagyon fontos, hogy a fényképek közé tegyünk egy alaprajzot is. Sokan követik el azt a hibát, hogy bár lefotózzák a rajzokat, de nem győződnek meg arról, hogy az egyértelmű-e. Ha nehezen látszik, inkább válasszunk egyszerűen megrajzolt, vagy akár ilyen programmal készített, méretarányos alaprajzokat. A lényeg az elhelyezkedés lesz, és hogy honnan hova nyílnak a helységek. Családi ház esetén az egész telek elosztását is mutassuk be.

Szerző: Fischer Anna