Akkor lesz csak igazán sikeres, ha minden vásárló rendelkezik már okos telefonnal. Az azonban kétségtelen, hogy az IKEA 2013-as katalógusának új formája jelentősen vonzóbbá tehető egy bizonyos célcsoport számára. A 2013-as katalógus ugyanis állítólag olyan elemekkel bővül, amelyek úgynevezett Augmented Reality tartalommal szélesítik a prospektust, és komolyabb tájékoztatást nyújtanak a mobileszközökön keresztül, azaz azok segítségével.

2013 Ikea katalógus kiterjesztett valóság

Az újszerű információs szolgáltatás a Mccann-Erickson hathatós együttműködésével jött létre és bár mint említettük valószínűleg nem váltja le a papíralapú információközlést, azonban jelentősen bővítheti a katalógus olvasásának élményfaktorát. Az IKEA ígérete szerint ugyanis, ezzel a lehetőséggel akár a leendő konyhánkat is megnézhetjük működés közben, vagy tesztelhetjük nappalink legoptimálisabb kialakítását a Kibővített Valóság (AR) által. mindezek mellett kapcsolódó videók mutatják be az egyes elemek, funkciók működését a későbbi vásárlás elősegítése érdekében.

A katalógus ilyen irányú kibővítésének célja, hogy az átlag két hétig tartó élettartamot és használatot jelentősen megnöveljék. Az is érdekesség, hogy nem a megszokott QR kódos leolvasást fogják alkalmazni, hanem a Metaio megoldását.

A többit mindenki nézze meg magának :) 

Szoboszlai Krisztina

2013 Ikea katalógus kiterjesztett valóság