Idén a trendkutatók négy témája a „Sensory”, a „Discovery”, a „Mixology” és a „Memory” fantázianeveket kapták.
A kiállítás minden évben egyetlen nagy átfogó témát helyez a középpontba, ez idén az „Experience”, azaz „Tapasztalat” volt, eköré szerveződtek a kisebb egységekre osztott trendek, témák. Ezúttal az érzékszervek, mint a tapasztalás legfőbb eszközei bontakoztak ki, ekörül forgott a „textilvilág”.
„Szembetűnő volt az idei kiállításon, hogy a kézműves technikákat ugyanolyan előszeretettel alkalmazzák egy-egy anyag elkészítésekor, - illetve térnek vissza hozzá a gyártók - , mint a legmodernebb innovatív eljárásokat. Ez a kettősség minden trendben észrevehető. Megjelennek a szövött, kötött hagyományos technikával készült anyagok, a festett virág motívum még mindig nagyon népszerű, ami digitális nyomtatási eljárással kerül a textíliára. Újdonság és általánosságban elmondható, hogy lakásunkba visszatér az „anyagszerűség”. Itt gondolok a gyapjú, valódi bőr, fa, réz, anyagok megjelenésére és társítására „– mesél Kitti friss tapasztalatairól.
Míg a „Sensory” a finom, pasztell színekkel operál, hangsúlyt az izgalmas anyagok felvonultatására helyezve, addig a „Mixology” és a „Memory” Kitti szerint is egy merészebb célközönséget szólít meg. Ezek a trendek azoknak kedveznek, akik bírják a vadabb színeket és nem riadnak vissza a kontrasztosnak tűnő mintatársításoktól sem.
A „Discovery” a felfedezésre, a mély érzésekre helyezi a hangsúlyt, jellemző a szövetek strukturáltsága, színei a fekete, a lila, az ezüstös csillogás. A „Memory” irányzat festői és romantikus, telített színekkel, virágos csendéletekkel értékeli újra a már jól bevált anyagokat, a kedvelt mintákat.
„Nagy hatással volt rám Milou Ket trendelemző és enteriőr stylist előadása is, aki már a következő évekre (2016-2017) meghatározott enteriőr trendekről beszélt és bemutatta aktuális trendkönyvét. Ebben olyan különböző témákat ajánl, melyek segítségül lehetnek a lakásunk berendezésénél, mindezt rengeteg képpel prezentálva színkombinációs táblázatot mellékelve.”
„Az idei kiállítás mondanivalója összességében, illetve az aktuális trendekben mindenképpen közös, hogy azok kielégítik az ember jólét és luxus iránti vágyakozását és igényét. Ez a trend pedig alapvetően megegyezik a The Showroom filozófiájával, azzal, amivel és ahogyan mi is foglalkozunk, hiszen minden egyes vevőnek már a vásárláskor segíteni kell abban, hogy átélhesse ezeket az érzéseket, ezt csak kiteljesíti egy elkészült, gyönyörű esésű, finom tapintású függöny, párna vagy bármilyen drapéria.
A munkám során, a bemutatótermünkben talán éppen a textilek kapcsán találkozom a leggyakrabban tanácstalan vevőkkel, hiszen például egy függöny vagy szőnyeg kapcsán nagy szakértelmet igényel a megfelelő méret kiválasztása, de a textúra és a lakás bútoraihoz való illeszkedés is sok tényezőtől függ. Számomra a legnagyobb öröm, amikor megismerve az elképzeléseket, akár a vevő saját otthonában mutathatom meg, miért éppen az adott textília segít abban, hogy igazi otthonná váljon a lakás.” – mondja a szakértő.
Délity Kitti - www.theshowroom.hu