ADA Domino kanapéADA Domino kinyitható kanapé

Az ausztriai székhelyű bútorgyártó három magyar gyártóbázissal rendelkezik, Körmenden, Nován és Zalaegerszegen. Az ADA kiemelt hangsúlyt fektet a magyar fogyasztói igények kiszolgálására. Saját márkája, az „ADA trendline” aktuális kollekciója egyesíti az okosfunkciókat és a különféle egyedi igényekre alakítható lehetőségeket. Legyen szó lakó- vagy alvóhelyről, az ADA bútorok minden vásárló egyedi ízlésének sokszínűségét tükrözik.

A vállalat jövőbeli törekvései határozottan előremutatnak: céljuk a hazai piacon való terjeszkedés, továbbá erőteljesebben dolgozni a márkastratégián annak érdekében, hogy az „ADA trendline” bútorok egyértelműbben megkülönböztetésre kerüljenek, és nem utolsósorban a márkanév építése.

ADA Alika kanapéADA Alika kanapé

„A mi víziónk az, hogy ha valaki kanapét vagy ágyat keres Magyarországon, akkor az ADA-ra gondoljon” – jelentette ki Déri Tamás, az ADA nemzetközi értékesítési vezetője.

Különböző márkák – eltérő megjelenés

Déri Tamás, az ADA nemzetközi értékesítési vezetőjeAz ADA termékpalettáján két márka szerepel: az ADA AUSTRIA premium és az ADA trendline. Ahogy a márkanév megnevezése is mutatja, az ADA AUSTRIA premium bútorokat Ausztriában, a cég központjában gyártják. A márka prémium minőségű, hosszú élettartamú, hagyományos kézművességgel készült bútorokat képvisel a felső árkategóriában. Az ADA trendline teljes márkája – például kanapék, ágyak, heverők – Magyarországon készül, a fiatalabb generáció számára, egyedi és “friss” hatással. Az ADA trendline bútorait az intelligens funkciók és a sokféle tervezési lehetőség jellemzik. A MaxCity Lakberendezési Bevásárlóközpontban található Rio Design és a Novo Home a legfontosabb magyarországi partnerek közé tartoznak.

Az ADA forgalmazó partnerei igencsak sokszínűek, a nagy európai láncoktól kezdve a kis butik bútorboltokig. A bútorgyártó a saját márkáinak forgalmazására összpontosít, ugyanis ebben lát nagy potenciált. Jelenleg a saját márkás termékeik 50 értékesítési ponton érhetők el Magyarországon; ADA trendline-ból például a SILVANO és a ALIKA kanapékat vásárolják leginkább.

Pika kinyitható kanapéADA Pika ágyazható kanapé

Magyarországon az ágyfunkcióval ellátott bútorokat keresik

„Magyarországon íratlan szabály, hogy szinte kivétel nélkül mindenki ágyfunkcióval ellátott bútorokat keres. Mind a kereskedők, mind a végfelhasználók arra kérnek minket, hogy ágyazható termékeket próbáljunk meg a piacra hozni – ez pedig az ADA szempontjából nézve meglehetőségen szokatlan. A nyugat-európai piacon az emberek olyan bútorokat keresnek, amelyek a nappalijukban el tudnak helyezni, és azok különböző extrákkal rendelkeznek, például relaxációs funkciókkal. A vendégágy számukra nem feltétlenül fontos. Én azt gondolom, hogy ez tényleg magyar specialitás Nyugat-Európához képest" – mondja Déri Tamás, az ADA nemzetközi értékesítési vezetője.

A magyar piac sajátossága az aquaclean technológiával készült szövetek iránti kereslet is. Ezek a termékek vízzel könnyen tisztíthatók; a csokoládé, a kávé, de még a bor sem jelent számukra problémát. Az aquaclean szövettel bevont ADA bútorok 8-10 év múlva is kifogástalan minőségben állhatnak a nappaliban.

ADA Silvano sarokkanapéADA Silvano sarokkanapé

Megatrendek a bútoriparban

2022-ben több trendet, tendenciát is megfigyelhetünk a bútoriparban. Déri Tamás említést tett arról, hogy a Covid hatására új élet- és munkakoncepciók jelentek meg, melyek kialakították azt a szemléletet, miszerint „az otthonom az irodám”, valamint az otthon egyfajta menedéket is biztosít, így mindezek együttesen is hatással voltak – és vannak – a bútoriparban megfigyelhető trendekre, tendenciákra. Mindemellett a neo-ökológia is fontos tényező, gondoljunk a termékek életciklusára, illetve az ADA termékek hosszú élettartamára. Az összekapcsolhatóság mint tényező a lakó-és hálószobában is megjelenik; a különböző technológiákkal és okosfunkciókkal ellátott bútorokat kifejezetten keresik a vásárlók. Az individualizáció pedig teljes mértékben megjelenik a trendek tekintetében, legyen szó az egyedi igényekről; design, stílus vagy különböző hangulatokról, érzésekről. Mindemellett a globalizáció is kiemelten hangsúlyos, hiszen a regionális termelés egyre fontosabbá válik.

„Kiváló minőségű bútorok egy megbízható gyártótól; több mint 65 éves tapasztalat; hosszú élettartammal rendelkező bútorok; magas szintű technológia, illetve remek kézműves munka egysége a gyártás során – úgy gondolom, hogy ezek azok a tényezők, melyek támogatják ügyfeleinket a megbízhatóság és a bizalom iránti igényükben” – összegezte Déri Tamás.