A tulajdonosokat Bunty és Tom Armstrongot mélyen lesújtotta a Connecticut partjainál elvesztett szeretett, 1926-ban épült deszkaburkolatos nyaralójuk megsemmisülése. "Nem tudtuk eldönteni, hogy mit csináljunk - emlékezik vissza Armstrong, aki egykor az American Art, Whitney múzeumának igazgatója volt. Végül a feleségem azt mondta: Szeretünk itt lenni. Építs másik házat!

 Üvegszerkerkezetű ház

Tom fejében pedig megszületett a terv egy régóta dédelgetett vágyból fakadva, hogy olyan házat szeretne építeni, ami megengedi számára, hogy szinte szó szerint a kertben éljen. Így a faház emlékét egy acél- és üvegház váltotta fel és a tűz martalékává vált  természetrajzi nyomatokat is egy század közepi absztrakt művészeti gyűjtemény váltotta fel.

 Modern szobrok és festmények egy amerikai otthonban

Amikor Thomas Phifer meglátta az eredeti ház üres helyét úgy érezte, hogy a ház szelleme arra kéri, hozza vissza őt az életbe. Phifert a tervezésnél Mies van der Rohe, illetve Charles és Ray Eames munkássága inspirálta. A tervek digitális fájlokban kerültek át közvetlenül a gyári gépsorokra, ahonnan a legyártott alkatrészeket az építkezés helyszínére szállították és  összeszerelték. Armstrong - bár a belső tereket ő tervezte - viccesen üveg cipős doboznak nevezte el, amikor meglátta a 427 négyzetméteres házat, amin két folyosó fut és aminek múzeum-fehér falai egy előszobát, egy nappalit, galériát, egy konyhát, egy könyvtárat, egy hálószobát és egy étkezőt rejt. A kertben a ház mellett még egy átrium és egy medence is helyet kapott.

 Modern étkező modern festményekkel

A ház modern szerkezete üveg, acél, eloxált alumínium és fekete gránit. A 3,6 méter épületmagasság és a hatalmas üvegablakok miatt már az udvarról egyenesen a házba láthatunk, így könnyedén megcsodálhatjuk a festményeket, a modern műalkotásokat, a Mies Brno székeket, Isamu Noguchi Akari fény szobrait, a Florence Knoll kanapét és Frank Gehry Easy Edges bútorait. A nappaliból Richard Stankiewicz hegesztett acél szobra tekint ki a kertbe, Myron Stout Apollo című alkotása alatt pedig egy minimalista kandalló található. Így már-már egy kisebb múzeumra is emlékeztet még akkor is, ha formája inkább egy görög templomé. A hálószoba előtt még egy kissé kultikus hely is van, hiszen a tulajdonos megtartotta a ház egyik kövét.

 Szoboszlai Krisztina

Acélvázas üveg épület és kert

Modern művészeti galéria

Kert és ház alaprajz