Húsz év ázsiai és óceániai utazás és kalandozás és élet után a világjárásból visszatérő ember talán már nem is teljesen ugyanaz, mint aki nekivágott a nagyvilágnak. A NOA tervezőinek a célja az volt, hogy az Innsbruck központjában található csupasz tetőtéri lakást úgy alakítsák otthonná, hogy az az utazók sok-sok történetét mind befogadhassa.  Az építészeti és belsőépítészeti stúdió már a korábbi projektekben bizonyította, hogy ügyesen ötvözi az alpesi légkört a távoli világok jellegzetes lakberendezési stílusaival. A projekt alapjait egy fényben fürdő, legfelső emeleti lakás teremtette meg. A háttérben az Alpok impozáns sziluettje, ami folytonos és megunhatatlan látványt nyújt. 

A koncepció kialakításánál a belsőépítészek a lakás 135 m2-es alaprajzából indultak ki, egy alapvetően négyszögletű térből. Tekintettel a nagy ablakok háromoldali tájolására, valamint arra, hogy egy összefüggő U alakú térben váltja egymást több funkció, a NOA a különböző zónákat alakított ki a nap mozgásának megfelelően. Keleten a reggeli fény világítja meg a bejáratot, ahol egy kis irodahelyiség is található íróasztallal és könyvespolccal. Délkeleten egy kényelmes sarokkanapé a nappali fókuszpontja, délen két szabadon álló konyhablokk tölti ki a teret, miközben a naplemente fénye terül szét a délnyugati irányban elhelyezett nyolcszemélyes étkezőasztalon. A nyugati oldalon két hálószoba teszi teljessé az elrendezést. A fény így a tervezés központi elemévé válik. Ennek bizonyítéka a lakás nevének kiválasztása, az Omarama, ami a maorik, - az Új-Zéland bennszülött lakosságának nyelvén - „a fény terét” jelenti.

A belső színpaletta a monokróm összhatásra redukálódik: fekete-fehér, egyetlen kiegészítővel a sáfránysárgával. Hasonlóan, a berendezési tárgyak is purista geometriát követnek: az eredmény egy józan, elegáns környezet, amely ázsiai hangulatot idéz, különösen a lámpák formája és a tölgyfa burkolat színei tekintetében.

A bútorok között megtalálható a B&B Italia Tufty-Time kanapéja, a Living Divani Era Chair kollekciójának fekete bőrszékei, a Baxter Gemma kollekciójának sáfrányos nubuk bőr székei, a vipp Paper Pendant rizspapír lámpái és a Hat lámpák. A felületek kontrasztosak: a konyhalaphoz, a bárszekrényhez és a dohányzóasztalhoz az Antolini fekete 'Noirblanc' kvarcitját, míg az étkezőasztalhoz a Favorita fehér 'Montblanc' kvarcitját választották a tervezők. A fehér szín visszatér a fürdőszobák felületére is, ahol a Botteganove Flora kollekciójából származó csempe nagy polinéz pálmalevelek lenyomatait imitálja. 

Fotó: Alex Filz