Az év trendszínének kiválasztása egy összetett és átgondolt folyamat eredménye. A Pantone figyeli világot, a világban végbemenő változásokat. Ez jelenti a filmek, a szórakoztató-ipar világát, a kereskedelmet, a reklámokat, a kortárs művészeti galériákat, népszerű üdülőhelyeket és a globális világban végbemenő társadalmi és gazdasági változásokat is.
A smaragdzöld szín üzenete az üdeségre, harmóniára, az egyensúlyra való törekvés, a dinamikus, élénk és inspiráló narancssárga, a tangerine tango után. A smaragdzöld hallatán az ékszerek zöld drágaköve juthat az eszükbe, az antik enteriőrök, letűnt korok kultúrái, ahol a pompa és fényűzés kifejezőiként jelentek meg ezek a ritka ásványok. "A zöld a leggyakoribb színárnyalat a természetben, és az emberi szem is a zöld spektrumából látja a legtöbbet." - mondja Leatrice Eiseman, Pantone Color Institute igazgatója. A smaragd csillogó és elbűvölő színe kiváltja belőlünk a szemlélődés, a befelé fordulás, és a megújulásra való törekvést mai világunkban.
A Pantone Color Az Év Színe már több mint egy évtizede határozza meg, hogy milyen irányba haladjon a termékek fejlesztése és design-ja számos iparágban, a divatban, a belsőépítészetben, a formatervezésben, csomagolóanyagok és grafikai tervezés világában.
Korábbi év színei a következők:
PANTONE 17-1463 Tangerine Tango (2012)
PANTONE 18-2120 Honeysuckle (2011)
PANTONE 15-5519 Türkiz (2010)
PANTONE 14-0848 Mimosa (2009)
PANTONE 18-3943 Blue Iris (2008)
PANTONE 19-1557 Chili Pepper (2007)
PANTONE 13-1106 Sand Dollar (2006)
PANTONE 15-5217 Turquoise Blue (2005)
PANTONE 17-1456 Tigerlily (2004)
PANTONE 14-4811 Aqua Sky (2003)
PANTONE 19-1664 True Red (2002)
PANTONE 17-2031 Fuchsia Rose (2001)
PANTONE 15-4020 Cerulean (2000)