A számos új termék és dizájner együttműködés mellett a lakberendezési márka hétköznapi emberek példáján keresztül szeretne mindenkit álmai valóra váltására ösztönözni.
A jövő évben az IKEA világa a nappalik körül forog majd. Ez a helyiség az otthonunk centruma, a nagy családi összejövetelek, a hangulatos házibulik helyszíne, vagy épp a pihenés, a nyugalom szigete. Egyeseknek festőműhely, másoknak tánctér vagy zenei stúdió. A jó nappali teret enged a hobbijainknak, ötleteinknek, kreativitásunknak – mindannak, ami mi magunk vagyunk. Ezt a sokféleséget igyekszik bemutatni a svéd lakberendezési vállalat 2018-as katalógusában, és arra bíztat mindenkit, hogy merjük a legtöbbet kihozni az otthonunkból. A katalógus készítői idén is a mindennapokból vett példák segítségével – tizennégy történeten keresztül – mutatnak be különböző élethelyzeteket és az azokra adható ideális lakberendezési megoldásokat. A 2018-as kiadvány három fő téma köré épül, melyek a személyes életteret, az otthon társadalomra gyakorolt hatásait, emellett az egyedi dizájnt és a termékinnovációkat,
valamint a gyártás során alkalmazott újításokat helyezik a középpontba.
Limitált kollekciók
A dizájner együttműködéseknek köszönhetően például új külsőt kap az ikonikus kék FRAKTA táska, a BYREDO márkával közös munka nyomán az IKEA saját illattal áll elő, Madonna, Lady Gaga és Beyoncé stylistja álmodta meg a limitált OMEDELBAR kollekciót, valamint a svéd tervezőpáros, Rolf és Mette Hay is a nevét adta egy terméksorozathoz.
Új termékek
Számos új termék kerül be az áruházlánc kínálatába, melyek még kényelmesebbé teszik majd az
emberek többségének mindennapjait, hiszen fogyasztói visszajelzések alapján fejlesztették azokat. Bemutatkozik a hordozható VUKU gardrób, ami a mindig mozgásban lévő fiatal generáció igényeire lett tervezve, és új külsővel jelentkezik a román falusi hagyományokat megidéző, kézzel készült STRANDMON fotel is. Az IKEA kiemelten fontosnak tartja, hogy hozzájáruljon ahhoz, hogy vásárlói még környezettudatosabb életet éljenek.
Ezt egyrészt a termékek kialakításával, másrészt pedig a felhasznált alapanyagokkal kívánják elérni, így például az újrahasznosított hulladék is bekerül a felhasznált alapanyagok közé. A KUNGSBACKA konyhafrontok kidobott műanyag palackokból készülnek, és számos, 2018-as egyedi kollekcióhoz is leselejtezett textíliákat használtak a tervezők, továbbá az organikus ételekre is még nagyobb hangsúly kerül.
A 2018-as IKEA-katalógusról:
Az IKEA katalógusa az egyik legnagyobb példányszámban megjelenő kiadvány a világon. 1951 óta kínál lakberendezési megoldásokat az emberek többsége számára évente megújuló tartalommal, a fogyasztói igények minél pontosabb kielégítése céljából. A 2018-as, hatvanhetedik alkalommal megjelenő katalógus összesen 52 országban, 35 nyelven jelenik meg 328 oldalon, 203 000 000 példányban. Magyarországon 2017. szeptember 7-től elérhető az IKEA áruházak vevőszolgálatán, 2017. augusztus 24-től online is lapozható a www.IKEA.hu weboldalon, továbbá ettől a naptól letölthető az IKEA-katalógusalkalmazás Android és IOS készülékekre is.