1. Rétegezd a fényeket
Az alap világítás egy üzletben két összetevőből áll: hangulat és fókusz fények. Hogy hogyan variálod őket, megadja az alaphangulatot, azt a különleges atmoszférát, amiért jó ott lenni, és vásárolni nálad. Alapvetés: a hangulat fény legyen mindig kellően visszafogott, hogy a fókusz fény jól kiugorhasson és megvilágíthassa az eladásra szánt terméked.
2. A fények és az áru színvonala legyen teljesen megegyező
Ez egyszerűen annyit jelent, hogy ha például Apple termékeket árulsz, ne az Ikeából vásárolj lámpákat. A világítás designja és a lámpák gyártója a termékeid érték minőségét kell sugározzák a szó legszorosabb értelmében. Legközelebb, ha ilyen helyen jársz, nézd csak meg majd, hogy pl. a Lush milyen fényeket használ, szemben a DM-mel. Ugye milyen szembetűnően óriási a különbség?
3. Színhőmérséklet, színhőmérséklet, színhőmérséklet
Emberek, légyszi, erre nagyon figyeljetek oda! Igazi retinát és idegrendszert próbáló negatív élmény egy olyan térben vásárolni, ahol:
- nem megfelelő a színhőmérséklet (túl hideg, túl meleg)
- nem ugyanarra a színhőmérsékletre van belőve az összes lámpa
A fiatalos upbeat üzenetet közvetítő üzletek a 4000-6000 K közötti színhőt használják, míg az idősebb, illetve old school, klasszikus termékeket kínálók a 2700-3000 K közötti tartományban tartják a színhőmérsékletet.
4. Mutasd meg, mit szeretnél, hogy a vásárlód észrevegye
Hiszen ezt mindenki tudja, igaz? És mégis, nagyon ritkán lehet tetten érni az alapelv gyakorlatba átültetését. Színpadi fényeknél abszolút látványos ez a dolog: az éppen beszélő színészre/éneklő rock sztárra esik a legélesebb, irányított fény. Pont. Az üzletedben is működik a „trükk”. Bátran világítsd meg a hős darabjaid, az újdonságokat, a különleges ajánlatodat!
DESIGNDETOX Szentendrén
E-mail: info@designdetox.hu
Telefonszám: +36 30 327 8454
Üzlet: 2000, Szentendre, Péter Pál u. 3. a Fő tér közelében