Ahogy a '60-as évek szuper minijét a kifutón a maxi követte úgy letisztult taupe színű falainkat is szélsőséges váltással szuperbarokk, később glamúr hangulatú tapétával dekoráltuk.
A trend tehát nyomot hagy tárgykultúránkban is, de ezen a téren egy-egy irányvonal koránt sem annyira múlékony, mint a divatban, bár a váltás itt is gyakran robbanásszerű, szélsőséges. Ezt tapasztaltam az idei párizsi „seregszemlén”, a Maison&Objet kiállításán is. Az ázsiai kultúrára jellemző csillogó felületek és jellegzetes figurák bekúsznak a nappalinkba, és a világbékét hirdetve férnek meg törékeny francia üvegcsékkel, ómama nippjeivel, vagy az elkopott perzsa maradványaiból patch-workként újraéledő szőnyeggel, szinte kötelezővé válik a giccs.
A minimál emlékeit néhány délkelet-ázsiai, kagylóval, esetleg kígyóbőrrel borított, méretében monumentális váza vagy tárgy idézi. Megjelentek a csillogó alumínium kisbútorok, glamúros kristályos tollas lámpák - néhány standon úgy éreztem, egy transzvesztita bár öltözőjébe tévedtem. Úgy látom, 2011 a stíluskeveredés, a „mindent mindennel” éve, ami mögött én egy kis bizonytalanságot, útkeresést és óriási hedonizmust látok. Megtalálható – nyilván a gazdasági válság hozadékaként - az olcsó, harsány giccs, de jó hír az igényeseknek: a kifinomult, részlet gazdag, értékes kiegészítő is trendi, amikből bőven válogathatnak boltunk legújabb kollekciójának darabja közt is!
Müller Mónika
Müller Mónika Enteriőr
Fotó: Bata Tamás / Müller Mónika Enteriőr