A trend tehát nyomot hagy tárgykultúránkban is, de ezen a téren egy-egy irányvonal koránt sem annyira múlékony, mint a divatban, bár a váltás itt is gyakran robbanásszerű, szélsőséges. Ezt tapasztaltam az idei párizsi „seregszemlén”, a Maison&Objet kiállításán is. Az ázsiai kultúrára jellemző csillogó felületek és jellegzetes figurák bekúsznak a nappalinkba, és a világbékét hirdetve férnek meg törékeny francia üvegcsékkel, ómama nippjeivel, vagy az elkopott perzsa maradványaiból patch-workként újraéledő szőnyeggel, szinte kötelezővé válik a giccs.

A minimál emlékeit néhány délkelet-ázsiai, kagylóval, esetleg kígyóbőrrel borított, méretében monumentális váza vagy tárgy idézi. Megjelentek a csillogó alumínium kisbútorok, glamúros kristályos tollas lámpák - néhány standon úgy éreztem, egy transzvesztita bár öltözőjébe tévedtem. Úgy látom, 2011 a stíluskeveredés, a „mindent mindennel” éve, ami mögött én egy kis bizonytalanságot, útkeresést és óriási hedonizmust látok. Megtalálható – nyilván a gazdasági válság hozadékaként - az olcsó, harsány giccs, de jó hír az igényeseknek: a kifinomult, részlet gazdag, értékes kiegészítő is trendi, amikből bőven válogathatnak boltunk legújabb kollekciójának darabja közt is!

Müller Mónika

Müller Mónika Enteriőr

www.mullermonika.hu

Glamour stílus Müller Mónika enteriőr

Glamour stílus Müller Mónika enteriőr

Glamour stílus Müller Mónika enteriőr

Fotó: Bata Tamás / Müller Mónika Enteriőr