ITALIAN DESIGN ON TOUR

Ahogy a híres olasz designer, Gaetano Pesce mondta, „a design rendszere nem csak a tervezőből és tervéből áll; a design ma egy komplett művészi kifejezési forma, mert képes a tervezési folyamat élményeit és elhivatottságát elmesélni és átadni.” Az olasz termékfejlesztés újdonságait bemutató kiállításon keresztül lehetőség nyílik felfedezni a legújabb Made in Italy tendenciákat is. Azokat a tendenciákat, amiket manapság egyre nehezebben lehet felismerni és megkülönböztetni a stilisztikai és kulturális kontamináció miatt, pedig pontosan ezek alkotják ennek a rendszernek a lételemét. A világ minden tájáról érkező designerek Olaszországban megtalálják az ötleteik kidolgozásához szükséges termékeny talajt, mert az olasz vállalatoknak nincs párja a világban nyitottság és rendszer szempontjából.

Az olasz gazdaság azon döntése, hogy óriási összegeket áldoz kutatás-fejlesztésre, technológiai újításokra és az anyagfejlesztésre, végül megtérült, hiszen ezáltal egy önmagát folyamatosan fejleszteni és megújítani képes rendszer jött létre. A nagy múltú design-cégek mellett ma gomba módra jelennek meg újabbak és újabbak, melyek erőt merítenek ebből a már kifejlődött rendszerből. Az I.DoT-on keresztül most ezeknek az új design-cégeknek is lehetősége van bemutatkozni a Made in Italy kiválóságai mellett.

A Sonia Produkció szervezésében 2008 őszén a nemzetközi hírű I.DOT-ra kapcsolódva, azzal egy időben megrendezésre kerül az ITALIAN FASHION ON TOUR. A tervek szerint 8 divatbemutatót tartalmazó eseménysorozat célja bekapcsolódni az európai divatélet aktív vérkeringésébe, az olasz design-világ keretén belül. Az ITALIAN FASHION ON TOUR különlegessége abban áll, hogy a divatszakma képviselőin túl a fashion iránt érdeklődő nagyközönség számára is lehetőséget teremt a külföldi divatházak kollekcióinak megismerésére. Az I.FOT divathétvége 8 napja alatt hét kiemelkedő divattervezői kollekcióval ismerkedhet meg a magyar közönség, melyek a 2008-2009-es év őszi/téli, pret a porter kollekciói. A 7 bemutatásra váró divatmárka az olasz divatélet szerves részét képezi, magukon viselve az olasz divatélet sokszínűségét, izgalmas jegyeit.

A VAM Design különleges terében kizárólag erre az alkalomra felépített 25 méteres óriáskifutó, a minimalista design jegyeit hordozó díszlet, a high-tech fény- és hangtechnika, a nagyszámú – 30 fős – modellcsapat, a profi sminkesekből, fodrászokból álló 12 tagú stáb a magas színvonalú divattervezői munka művészi értékeit kívánja megmutatni. Az IFOT hétvégén látható show-k igazodnak a milánói bemutatók képéhez: hajban, sminkben és zenében hűen követik azt.

Ez a térség egyetlen nagy szabású, nem kommersz formaművészeti bemutatója. Egyedi koncepciójának köszönhetően négy olyan országot fog össze (Csehország, Szlovákia, Magyarország, Ausztria), amelyek történelmi múltjuknak, tradíciójuknak és szellemi hagyatékuknak köszönhetően közel állnak egymáshoz. Ezáltal teret biztosít egy barátságos konfrontáció számára, a kiállítás mérkőzéssé (match) válik, a dizájner játékossá, a közönség pedig szurkolóvá.

A kiállítás két fő témaköre, az otthon és a szabadidő a formaművészet két talán leglátványosabb területe. A más-más országból érkezett tárgyak négyes csoportokban kerülnek bemutatásra, és egyértelmű párhuzamban állnak az adott „impulzussal“ - az Osztrák-Magyar Monarchia idejében készült, „olvasható” történettel rendelkező tárgyakkal, amelyek az egyes témákon belül szintén kiállításra kerülnek. Ez a koncepció lehetővé teszi a látogató számára a tárgyak összehasonlítását, egyrészt történelmi vonalon, másrészt pedig a négy szomszédos ország vonatkozásában. A projekt mottója az európai országok közös, határok nélküli térré történő integrációja. A Design Match alapgondolata kapcsolódik az Osztrák-Magyar Monarchia időszakának belső történelmi integrációjához. A kiállítás koncepcióját a CZECHDESIGN és Ferdinánd Chrenka készítette. A kiállítás Karel Schwarzenberg, a Cseh Köztársaság külügyminiszterének, valamint Andrej Ïurkovský, Pozsony polgármesterének védnöksége alatt kerül megrendezésre.