A tapasztalatok azt mutatják, hogy minél több időt tölt egy ingatlan a hirdetési oldalakon, annál alacsonyabb lesz az az ár, amiért végül elkel. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a hirdetésed ne csak informatív legyen, de beindítsa a potenciális vevő fantáziáját, és máris elkezdjen arról álmodozni, hogy az ingatlan az övé! Lássuk, hogyan is kell ezt csinálni! 

Home staging a jobb eladásért

1. Home staging: készítsd fel az otthonodat! 
Magyarországon is egyre elterjedtebb a home staging, ami azt jelenti, hogy az otthonodat a lehető legjobb formába hozod az eladásra. Sűrűn elkövetett hiba, hogy sokan nem szeretnének extra energiát és pénzt befektetni a kínált ingatlanba. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy az ingatlan értékéhez képest 1-3%-os ráfordítással, akár 8-10%-kal több lehet a végleges vételi ár. Ugye megéri? 

Na de mi az, amit home staging keretében érdemes megtenned? 
    • Indulj ki abból, hogy a legtöbb vevőnek nincs fantáziája, ezért a régi, lehangoló bútorokat cseréld le stílusos darabokra!
    • A megmaradt bútorokat dobd fel vidám és otthonos kiegészítőkkel! 
    • Tüntesd el az összes felhalmozott lomot, helyette vásárolj modern dekorációt! 
    • Ügyelj arra, hogy minél több fény árassza el a szobákat, mosd le az ablakokat, válassz fényáteresztő függönyt, cseréld ki a villanykörtéket erősebbre! 
    • Végezd el a legszükségesebb felújításokat, például a tisztasági festést! Természetesen a nagyobb felújításokba, mint mondjuk a burkolatok cseréje nem érdemes belekezdeni.
    • És végül: legyen mindenhol ragyogó tisztaság! 
Ha mindezzel megvagy, akkor jöhet a legfontosabb, a megfelelő fotók elkészítése. Ehhez jól jöhet egy profi fotós, de egy jó okostelefonnal és képszerkesztő alkalmazással te magad is elkészítheted a kívánt fotókat. A lényeg: az otthonod minél jobban hasonlítson a lakberendezési magazinban látottakra!

Ingatlan eladás magasabb áron

2. Adatokra alapozva árazd be az ingatlant! 
Az ingatlanok értékére számtalan tényező hat, ezért az árazás nem a legegyszerűbb feladat. Kiindulási pontnak jó, ha összegyűjtöd a környékeden található, hasonló paraméterekkel rendelkező ingatlanokat, majd összehasonlítod őket a tiéddel. Készíthetsz táblázatot is, így gyorsan átláthatod a kapott adatokat, majd kiemelheted azokat az ingatlanokat, amelyek a legjobban hasonlítanak a tiédre.
Vannak az árat egyértelműen befolyásoló tényezők, mint az ingatlan fajtája (miből épült, mikor épült), alapterülete és műszaki állapota. Ezen kívül érdemes azonban figyelembe venni olyan tulajdonságokat is, mint a tulajdoni viszonyok, infrastruktúra, kapcsolódó előnyök, jogok, vagy a környezeti hatások. És még egy fontos tudnivaló: az internetes oldalakon található árak nem jelentik azt, hogy valóban ennyiért kel majd el az adott ingatlan!

3. Írj egyedi és informatív szövegezést! 
Gyakran találkozni sablonos vagy átláthatatlan leírásokkal, amitől rögtön elmegy az érdeklődő kedve. Pedig a jó szövegezéshez nem kell írónak lenni, elegendő, ha pár egyszerű dologra odafigyelsz. 
Először is érdemes meghatározni, hogy ki a célközönséged és nekik megfogalmazni az előnyöket. Nem mindegy, hogy egy szingli, egy fiatal gyermektelen pár, vagy háromgyermekes család a célcsoport. Ha ezzel megvagy, jöhet a lényegi rész! 

Az első mondatba írd bele, hogy pontosan milyen jellegű ingatlanról van szó, és fogalmazd bele a legfőbb erényét! Ezzel máris meghozod az érdeklődő kedvét a továbbolvasáshoz. Használj hangulatkeltő elemeket, de írj le minden lényeges információt is, számszerűsítve! Figyelj a tagolásra, szedd pontokba, csoportosítva a mondanivalódat!

Agora mobilapplikáció

+1 tipp: Bízd profira!
A fenti tippek jó kiindulási alapot nyújthatnak a vállalkozó kedvűeknek, de sokan nem rendelkeznek sem lakberendezői, sem írói vagy elemzői vénával. Ha úgy érzed, hogy egy ingatlanszakértő jobban el tudná végezni ezeket a feladatokat, akkor keress egy igazán hozzáértőt! Na de miről ismerheted fel, hogy melyik ingatlanos az igazi? 

Először is nézd meg a hirdetéseit. Megfelelnek a fenti pontoknak? Ha igen, máris jó úton jársz! Jó jel az is, ha megvan a kölcsönös szimpátia, és ha az értékesítő modern megoldásokat használ. 
Jó ha tudod, hogy egy olyan profi ingatlannyilvántartó rendszer, mint például a mobilra optimalizált Agora, rengeteg időt spórol meg az értékesítőnek, akinek így lényegesen több ideje marad a kreatív munkára és rád, mint ügyfélre. Az Agora nem más, mint egy hazai fejlesztésű mobil applikáció, amely forradalmasítja az ingatlanpiacot. Egy olyan innovatív ingatlannyilvántartó rendszerről van szó, melynek köszönhetően az ingatlanosok sokkal hatékonyabban tudják végezni a munkájukat, ezáltal minőségibb és ügyfélközpontúbb szolgáltatásban lesz részed.